چگونه ترازوی آزمایشگاهی مناسب را انتخاب کنیم؟

ترازوی آزمایشگاهی از مهمترین لوازم آزمایشگاهی یک آزمایشگاه تحقیقاتی، کنترل کیفی و .. است. در صنایع و مراکز تحقیقاتی مختلف اعم از شیمیایی، داروسازی، غذایی، نانوفناوری، بیوتکنولوژی و .. جایگاه ترازوی آزمایشگاهی بسیار آشکار و پر رنگ است. اولین قدم برای انتخاب ترازوی آزمایشگاهی ارزیابی کامل نیازهای توزین کسب و کار شما خواهد بود. نوع اجسامی را که می خواهید وزن کنید، حداکثر محدوده وزنی (ظرفیت)، دوام، اندازه اقلامی که قرار است وزن شوند و کسب و کار شما ممکن است به چه اندازه پلت فرمی نیاز داشته باشد را بدانید. پس از این ارزیابی اولیه، هنگام انتخاب یک ترازوی آزمایشگاهی مناسب برای کسب و کار خود، چند ویژگی زیر را در نظر بگیرید.

1. دقت: ترازوهای آزمایشگاهی دیجیتال مدرن از نظر فناوری پیشرفته تر هستند و دقت و همچنین دقت در اندازه گیری را ارائه می دهند. یک مقیاس کمتر دقیق می تواند ضرر مالی قابل توجهی را برای هر کسب و کاری به خصوص در محیط های تجاری ایجاد کند.

2. قابلیت حمل: ترازو سبک وزن و به راحتی قابل جابجایی می تواند یک مزیت بزرگ برای صنایع غذایی و دامپزشکان باشد. ترازوهای صنعتی که به راحتی جابجا می شوند، انعطاف پذیری را برای وزن کردن اقلام مورد نظر که از محل کار دور هستند، فراهم می کند.

3. دوام: ترازوهای پلت فرم مورد استفاده در انبار یا کارخانه ها اغلب در معرض فرآیند بارگیری و تخلیه مکرر قرار می گیرند. این بارگیری و تخلیه مکرر باعث بدتر شدن عملکرد ترازو در دراز مدت می شود. بنابراین دوام یک ویژگی ضروری برای ترازو برای صرفه جویی در هزینه های مکرر است.

4. سازگاری: چند کسب و کار با انواع مختلف اقلام کار می کنند. بنابراین آنها به یک ترازو نیاز دارند که بتواند به اندازه کافی همه کاره باشد تا همه این اجسام را با اندازه ها و وزن های مختلف وزن کند. اگر ترازوی توزین قابلیت تبدیل اندازه گیری ها را داشته باشد و به اندازه کافی سازگار باشد تا مشکلات توزین آنها را حل کند، قطعاً به یک مزیت اضافه تبدیل می شود.

5. اندازه پلت فرم: مناسب ترین رویکرد انتخاب ترازوی آزمایشگاهی سکویی است که به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند اقلام بزرگ را وزن کند و در عین حال به اندازه کافی برای اهداف آینده سازگار باشد. این رویکرد فضایی را برای افزودن محصول جدید باقی می گذارد. با این حال، حواستان به این باشد که چقدر در مقیاس بزرگ خریداری می کنید، در غیر این صورت، این یک سرمایه گذاری مرده خواهد بود و هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.

6. یک ترازو مخصوص توزین را انتخاب کنید: امروزه ترازوهای پلتفرم مختلفی در دسترس هستند که به طور خاص با توجه به نیاز یک صنعت طراحی شده اند. به عنوان مثال، ترازوهای روی زمین، ترازوهای مستقل یا ترازوهای توزین سنگین مورد استفاده در صنعت خودرو.

7. سهولت استفاده: ترازو باید آسان باشد و دارای نشانگرهای وزن مناسب برای ثبت قرائت باشد. ترازوهای توزین با عملکرد نمایشگر برای صرفه جویی در زمان بهترین هستند. مقیاسی که برای ضبط سریع خواندن بسیار پیچیده است، به ناکارآمدی کمک می کند.

8. مقرون به صرفه بودن: اکثر صنایع می توانند مقیاس پلت فرم را بپردازند زیرا به گونه ای طراحی شده اند که ارزان باشند و در عین حال به تمام ویژگی های پیشرفته تکنولوژیکی مجهز هستند.

9. گزینه انتقال داده: بسیاری از ترازوهای آزمایشگاهی مدرن دارای ویژگی اتصال به شبکه هستند. این ویژگی قابلیت اتصال ترازو را به کامپیوتر و استخراج قرائت ها به صورت سوابق دیجیتالی را فراهم می کند. بعداً، در صورت نیاز، می توانید این قرائت ها را نیز چاپ کنید. علاوه بر این، اگر به شما اجازه می دهد این داده ها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

10. خدمات مشتری: مهمترین جنبه برای هر خرید گران قیمت، داشتن یک تسهیلات کارآمد خدمات مشتری پس از خرید است. اگر خریدار با ترازو با مشکل مواجه شد، فروشنده ترازو باید پس از خرید کمک و پشتیبانی کند.

انتخاب ترازوی آزمایشگاهی مناسب می تواند تفاوت قابل توجهی برای کسب و کار شما از نظر دقت در پیگیری اقلام موجودی و عملیات تولیدی شما ایجاد کند. بنابراین ترازوی پلت فرمی را انتخاب کنید که مجهز به تمام ویژگی های مورد نیاز باشد و در آزمون زمان مقاومت کند.

شما می توانید مشخصات و قیمت انواع ترازوهای آزمایشگاهی را در فروشگاه آنلاین “ای آز” فعال در حوزه ی فروش مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی مشاهده بفرمائید.