چرا باید ترازوی آزمایشگاهی را کالیبره کرد؟

گفته می شود که موقعیت مکانی هر مکان در جهان نسبت به “شمال” مغناطیسی متفاوت است و باعث می شود شتاب گرانش از مکانی به مکان دیگر متفاوت باشد. این عوامل بر عملکرد ترازهای تحلیلی تأثیر می گذارند، مانند سایر عوامل مانند دما و رطوبت محیط در محل نصب، فشار هوا، ارتفاع و غیره.

تولیدکنندگان و فروشندگان نمی توانند گواهی کالیبراسیون را برای ترازوی آزمایشگاهی هنگام خرید ارائه دهند، زیرا این گواهی تنها در محل نصب قابل ارائه است. از آنجایی که ترازوها برای انجام اندازه‌گیری‌های بسیار دقیق کالیبره می‌شوند، بنابراین کالیبراسیون در محلی که ترازوی آزمایشگاهی نصب می‌شود انجام شود. شما می توانید گواهی را در زمان کالیبراسیون از ارائه دهنده خدمات مقیاس مجاز خود دریافت کنید.

انواع کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی:

کالیبراسیون خارجی: کالیبراسیون خارجی یک فرآیند دستی است که کاربر را ملزم می کند مجموعه ای از وزنه های تایید شده را روی ترازو قرار داده و وزن آنها را به عنوان استاندارد تعیین کند.
کالیبراسیون داخلی: کالیبراسیون داخلی نیازی به تلاش دستی ندارد. به ترازوی آزمایشگاهی اجازه می دهد تا هر از چند گاهی خود را کالیبره کند. برخی از ترازوها را نیز می توان با یک کلیک یک دکمه کالیبره کرد.

کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی
کالیبراسیون ترازوی آزمایشگاهی

مراحل کالیبراسیون داخلی ترازوی آزمایشگاهی:

  • دستورالعمل های ارائه شده در دفترچه راهنمای سازنده برای فرآیند کالیبراسیون داخلی را یادداشت کنید.
  • ترازو را روشن کنید، اجازه دهید گرم شود و سپس دکمه یا کلید را برای «کالیبره خودکار» یا «کالیبره» فشار دهید.
  • اکثر کالیبراسیون‌های داخلی ابتدا یک اندازه‌گیری «بدون وزن» را نشان می‌دهند و سپس نیاز به یک وزن چک استاندارد مشخصی دارند که روی آن‌ها قرار داده شود.
  • پس از قرار دادن وزنه ها، محدوده استفاده از تعادل را بررسی کنید.

مراحل کالیبراسیون خارجی ترازوی آزمایشگاهی:

  • ترازوی آزمایشگاهی را در محلی قرار دهید که دما ثابت باشد. اطمینان حاصل کنید که هیچ ارتعاش یا جریان هوا قابل تشخیص وجود ندارد.
  • در نشانگر خود، منوی «تنظیم» را باز کنید تا مقدار وزن آزمایشی را وارد کنید.
  • برای فرآیند کالیبراسیون، از وزنه ای استفاده کنید که 50 درصد ظرفیت ترازوی آزمایشگاهی برای کالیبراسیون دقیق باشد. وزن کمتر از 10 درصد می تواند منجر به عدم دقت شود.
  • مطمئن شوید که ترازو وزنه ای روی آن قرار ندهد و چیزی به ترازو یا سکو ساییده نشود.
  • دکمه “کالیبره” را فشار دهید.
  • وزن آزمون باید روی سکوی Ð و وزن کالیبراسیون در مرکز سکو قرار گیرد. قبل از فشردن enter چند ثانیه صبر کنید. در شماره بالا سمت چپ، متوجه خواندن خام از لودسل خواهید شد. این با افزایش وزن روی پلت فرم افزایش می یابد. پس از انجام کالیبراسیون، نشانگر مقیاس منوی پلت فرم را برمی گرداند.

تجهیزات آزمایشگاهی را از کجا بخرم؟

شما می توانید مشخصات و قیمت انواع لوازم و تجهیزات آزمایشگاهی را در فروشگاه آنلاین ای آز فعال در حوزه ی فروش مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی مشاهده بفرمائید.